468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

saya tak boleh buat semua…

Friday, January 27, 2012

Alhamdulillah, Allah izinkan saya pergi sana sini dengan mudah. bertambah-tambah syukur bila ibu bapa saya memahami saya yang jenis begini. heh, laaaaaaaaaagi bertambah syukur sebab umi abi kadang-kadang tu siap hantar lagi. sangat OSEM ! semoga Allah redha dengan bantuan kalian.

 

saya ada cuti. kira-kira tiga minggu.

seminggu di rumah la kot, seminggu outstation, seminggu lagi…… rahsialah! hehe

 

saya memang tak boleh buat semua.

 

“mina tolong umi lipat kain..”

“mina nanti masak ye, umi balik lambat balik sedikit..”

“mina masak tak? abi lapar, on the way balik….”

“mina tolong umi, esok ada bla bla bla..”

 

itu ini dan bermacam lagi. untung jugakla bila belajar dah dekat sikit. boleh balik-balik tengok-bantu mana yang patut.

 

tapi serius! bukan semua saya boleh buat.

kadang-kadang, ya Allah macam mana ni ya? sebab itulah saya rasa bersyukur bila saatnya saya ada tuntutan untuk tidak berada di rumah, mereka memahami saya tanpa banyak tanya.

 

jadi tugas saya?

“saya kenalah berbakti selagi masa saya ada dengan mereka!”

 

so, apa sekarang?

open-book

 

yeah! saya sedang membantu umi saya membuat buku, mendaftar sesuatu untuk umi abi  dalam rangka merealisasikan impian mereka.

doakan buat kami yang terbaik!

0 orang berkata-kata:

Post a Comment