468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

tak semua

Wednesday, August 6, 2014

bukan semua benda kita tahu, begitulah semakin banyak kita tahu rupanya semakin tersedar bahawa banyak betul lagi kita belum tahu. kan?

 

Dia cerita padaku, apa yang tak tersangka pada hematnya untuk takdir menetapkan sesuatu itu terjadi dalam hidupnya. Aku mendengar tanpa jemu, sebab inilah kehidupan yang sentiasa menemukan kita dengan perkara baru.

Begitupun dia tidak mahu pulang ke rumah setelah dia tahu. Aku katakan anak yang baik, menghadapi situasi dengan tenang dan memperbaiki mana yang mampu. Bukan isu siapa tarbiyah paling hebat, kerana iman kita ini sentiasa ada naik dan turunnya. Tuhan takdirkan ujian ini muncul saat keimanan lemah.

Dia menerima.

 

Aku tahu dia buntu. cuma sebenarnya ternyata ujian yang berat itu supaya kita lebih kuat dan cekal justeru bila hadirnya ujian selepas itu kita sudah tahu apa yang perlu dilakukan. Maka, jangan takut bila ujian datang.

 

بعد كل عسر يسر

yang harus sentiasa ada ialah keyakinan dan keazaman yang kuat. Yakin dengan rahmat Allah. Tak jemu-jemu menyandarkan pengharapan padaNya.

Aku cinta dia

Aku sayang dia

dan hakikat cinta dan sayang itu, Allahlah yang menghidupkannya dan menyuburnya agar jangan kita terleka merafa’kan setinggi-tinggi kesyukuran kepadaNya.

1506071_552811104812255_693178006_n

baiti jannati, Gombak.

0 orang berkata-kata:

Post a Comment