468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

Raya Si Bujang

Monday, August 18, 2014

Serius semalam pergi beraya rumah ‘tokoh terkenal’, berdua dengan seorang kawan. Hajatnya nak mengambil kunci rumah sewa. Erm bakal rumah sewa. Tetapi alang-alang tu, beraya terus.

Saya yang bakal menamatkan pengajian peringkat Ijazah Sarjana Muda, InshaAllah, seharusnya selalu berfikir, what’s next?

“Enti sambungla belajar di UM tu ya..”, kata Ustazah sambil menepuk-nepuk bahuku.

Saya rasa ini bukan kali pertama beliau memberi sarana begitu. Sudah berkali-kali rasanya. Sesungguhnya banyak juga yang dirancang. Tapi perancangan menyambung belajar tidak pernah dilupakan.

Semoga Allah menentukan yang terbaik untuk saya dan semua.

 

 

Kerana itu saya selalu berfikir:

-Bidang apakah? Tafsir? Hadith?

-Di manakah? UM? Luar?

-Master terus atau Kursus Bahasa dahulu?

-Belajar sambil bekerja?

 

Sungguh banyak yang perlu difikirkan. Semoga Allah tunjukkan jalan!

And me: jangan malas-malas!

 

 

tumblr_mllfeygcWf1r68l0uo1_500

Semoga!

Semoga!

Semoga!

Doakan

 

 

 

 

Baiti Jannati, Gombak.

0 orang berkata-kata:

Post a Comment