468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

Khatirah; Faktor membahagiakan?

Monday, April 14, 2014

berpagi-pagian kerana Allah itu indah,

kerana keupayaan  untuk melaksanakan hal demikian datangnya dari Allah jua

 

IMG_180235792896893

Dalam hidup ini, terlalu banyak peristiwa Allah takdirkan untuk kita. Dan di setiap sesuatu yang Allah tetapkan pasti punya rahsianya.

 

Terkadang duduk sendiri, aku berimaginasi. Memutar masa ke belakang merungkai hikmah untuk kehidupan hari ini. dan alangkah bahagianya…. bila menyedari di setiap perpindahan, di setiap langkah, di setiap kesilapan, di setiap kegagalan…. itu semuanya mematangkan dan terus menguatkan aku hari ini.

 

Tanpa berlakunya semua itu, entah mungkin aku di mana-mana?

Ya Allah bersyukurnya aku terhadap apa yang telah berlaku.

 

Meski bersusun-susun dosa-dosa, selagi harapan dan hari masih ada, aku punya peluang. aku, kau juga!

 

Cuma,

kita semua sampai bila-bila tetap memerlukan bantuan Yang Esa,

kita perlukan petunjuk-Nya,

kita perlukan hidayah-Nya,

kita perlukan Dia !

 

Tuhan beri kita segala,

adilkah kita menyalahgunakannya?

 

Ya Rahman, agar kau terus mengasihani kami sentiasa.

 

 

 

 

Beyt al-‘Ulya, Petaling Jaya.

0 orang berkata-kata:

Post a Comment