468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

Di sebuah penjuru kecil

Thursday, April 3, 2014

“Inilah yang Tuhan berikan…”

 

Kau tahu, betapa aku rindu kelas sirah yang pernah dilalui sepanjang di Qatar. itulah pertama kali sepanang hidup, benar-benar aku menghayati sirah.

Walau bahasa seakan menjarakkan, tapi aku rasa best. Seakan-akan aku mampu mengingati apa yang diulang, yang diceritakan oleh Dr Iqbal.

Ntah, aku rasa sayu.

Sebab aku tak tahu samaada aku dah betul-betul menghayati perjuangan ini.

 

*****

 

Sebab aku hirup nafas perjuangan ini,

tak seindah mereka yang sedap-sedap digelar anak ikhwah-akhawat.

 

Aku tak nafikan ibu ayah aku juga dibentuk melalui nafas ini,

sungguh gigih mereka berjuang untuk tetap kekal bersama.

 

Dan hidup aku,

pilihan aku.

 

Ibu ayah aku tidak pernah paksa untuk meneruskan perjuangan ini,

tak pernah aku dicucuk-cucuk untuk mengikuti segala keputusan mereka.

 

aku dididik untuk terus berdikari,

cuma entah bagaimana, aku boleh berada di sini.

 

aku tidak menyalahkan sesiapa kerana,

yang namanya perancangan Ilahi ini jauh lebih indah untuk dihayati.

 

Beruntunglah andai yang didepani itu warisan,

dan tetaplah bersyukur Allah mengizinkan untuk terus bersama.

 

Tiada beza dan mulianya kita bersandarkan semua ini,

kerana yang dinilai tetap ketaqwaan,

justeru aku tetap ingin terus utuh!

 

 

meski tiada tempat bersandar,

untuk dicurah segala isi hati,

teruslah memujuk hati,

kerana Allah sentiasa di sisi.

 

1521933_10152169641668647_1376708739_n

 

Beyt al-‘Ulya, Petaling Jaya.

0 orang berkata-kata:

Post a Comment