468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

kakak…?

Sunday, May 19, 2013

“woi, apesal kau dari tadi tengok kakak ni…?”, tanya F kepada A.

“err…tak pelah..suka tengok!”

 

 

bisik-bisik mereka didengari. membuatkan aku malu kerana ada yang memerhati.

 

macam-macam yang bermain difikiran.

“eh garang sangat ke aku ni sampai dia hanya mampu lihat sahaja tapi tidak mampu bertegur sapa?”

“mungkinkah dia segan nak menegurku..?”

“mungkinkah juga dia mahu bercakap-cakap tetapi, err takut-takut?”

 

mari mulakan!

aku jarang jumpa dengan orang yang memanggilku dengan panggilan penuh ‘kakak’. biasanya org panggil ‘kak’ aje. mula-mula tu ganjil juga, tak memahami,

“kakak ape tu??”

bayangkan. janggal!

 

tapi mula-mula je lah. lepastu banyak senyum-senyum kucing kan.

kemudian main cuit-cuit.

kemudian sentuh-sentuh.

kemudian, eh?

 

“kakak ada apa yang kita boleh tolong ke?”

“ni tolong basuh pinggan-pinggan ni nak? tapi nnt baju awak basah sikitlah, huu”

“ala kakak, nanti baju ni saya basuh jugak. meh saya tolong”

 

alahai akhawatku ini, comel sangat!

 

love

 

satu dalam seribu. mungkin?

 

 

 

Bait al-farouq, Petaling Jaya.

0 orang berkata-kata:

Post a Comment