468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

eh?

Monday, April 30, 2012
Alhamdulillah Allah permudahkan urusan pergi oversi. ngeee :D

kita buat benda ni susah-susah sebab tiada sesuatu yang lebih manis melainkan dapat memasuki syurga Allah nanti..
tak ukhti… jauh lagi dari sebab itu…
kita BUAt sebab itulah caranya kita menunjukkan tanda syukur kepada Allah..
Allah.. Allah.. Allahh..

27042012726
aku yang penat ketika itu… menyelesaikan urusan duniawi berjam-jam yang mendewasakan, huuhh!, ternyata amat sukar mengukir senyuman. sehingga..

“akak okay ke? macam tak sihat je tengok…”

sehinggakan,,
alam telah membangkitkan aura yang berbeza ketika itu! disusuli dengan permainan yang meriangkan, menyebabkan aku telah hilang segala duka nestapa-apa-semualah. mana mungkin jumpa akhawat saya tak gembira! ish!

27042012748

*test power*
jadilah kita jundi yang baik ^^
[4:59]
“Dan Allah lebih mengetahui tentang musuh-musuh kamu, cukuplah Allah menjadi pelindung dan cukuplah Allah menjadi penolong kamu…”

27042012750

*akhirnya tiba di puncak*
[28:77]
'”Dan carilah (pahala) negeri akhirat dengan apa yang telah dianugerahkan Allah kepadamu, tetapi janganlah kamu lupakan bahagianmu di dunia dan berbuat baiklah (kepada orang lain) sebagaimana Allah telah berbuat baik kepadamu dan janganlah kamu berbuat kerosakan di bumi. sesungguhnya Allah tidak menyukai orang yang berbuat kerosakan”
.
.
.
.
.
.
.
I’m starting here as a reminder… (for : MYSELF & the rest of my ikhwah wa akhawat..)
WE FORCE ourselves TO STAY wake up all night just TO FINISH the essay, coursework etc,..
tapi apabila kita diperlukan DAKWAH,,,
simply we say : “GIVE ME A BREAK FOR A WHILE…”




ALLAH!




jadilah air yang dari air terjun! wow! wow! wow!
wallahua’lam~
.

5 orang berkata-kata:

  1. izzah said...:

    terima kasih akak..sgala2nya..bnyak yg nabilah dpat..terisi juga setelah lama, hati ini, dibiarkan labah2 buat rumah..huhu, alhamdulillah..smkin faham 'siapa kita'..

  1. minaaa.
    awak fly mane nanti?
    rindduuuuu lah.huu. *hugs!

  1. hiya ana said...:

    nabila :
    erk sama-sama. tahu tak kenapa digunakan perumpamaan sarang labah-labah? ada kisah dia kn?


    kak hajar :
    sya pelajar oversi! yay! negara yg telah menjadi pilihan-Malaysia :D hehhehe >.<

  1. rindu n sweet saat ini..
    kisah labah2? nak tahu..

  1. hiya ana said...:

    tak silap akak, antara korang ada share hari tu.. tapi tak sure siapa...

    takpe, soon :) sape yg tahu wajib share!

Post a Comment