468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

siapa yang tahu?

Sunday, April 8, 2012

I was like, emm betul ke kita ni benar-benar telah beriman?

malulahhh

ya Allah takutnya. takutnya dengan perasaan yang menipu ni.

masa new year, saya ada la pergy sambut new year dekat masjid negara. macam tak percaya. tak percaya saya berada di situ. seakan-akan inilah antara tempatnya hati disentap. memang benar bukan semata-mata berhibur. ya Allah! saya tak tahu nak cerita macam mana.

malam tu ada sedikit ceramah daripada Dr Zahazan. antara yang betul-betul terkesan bila Ust cerita tentang cerita roh iman terbang keluar dari jiwa-jiwa manusia.

ya Allah ruginyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

sebabnya kan awak, bila iman keluar, takda sapa-sapapun yang dapat kembalikan iman kita yang sudah pergi. same goes to hidayah Allah yang pergi dari kita bila kita menangguh-nangguh mencarinya..


ya Allah! terrrsentaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapp!


suatu pagi sedang mengemas, tiba-tiba terdengar…

“saya risau dengan iman orang-orang sekarang, benarkah sudah beriman? kalau benar beriman pasti ada gap dengan dosa, tetapi orang-orang sekarang ni seakan menghampirinya. seolah iman itu hanya ditampal. itu bukan iman namaya…..”

ya Allah awak. iman kalau dah pergi takda sapa dapat bagi balik. sebab tu tak hairanlah orang belajar agama-ke-tidak-ke, tapi saat iman tiada, berubah 100 peratus! saat iman lemahpun, akan berlaku juga perubah-sedikit-sedikit.


kenapa peringatan ini diulang-ulang ya? saya seakan terfikir..

mungkin kerana nama kita manusia yang sentiasa lupaaa~



Allah! sudah berimankah kita hari ini??

Apakah benar iman kita hari ini??

4 orang berkata-kata:

  1. Anonymous said...:

    salam'alaiki

    sy interest baca entri2 akak
    terutamanya bila timbul persoalan tentang keimanan
    ye kak, saya setuju 100% dengan apa yang akak utarakan
    sehebat manapun seseorang tu, tapi kalau iman tak ada, semuanya jadi sia-sia.

    salam ukhuwah fillah dari saya kak :)
    harap dapat kenal akak dengan lebih baik InsyaAllah.

    wassalam wbt.

  1. hiya ana said...:

    wasalam :)

    syukran di atas komennya.

    salam mahabbah dan ukhuwwah dari pemilik ha huna juga ^_^
    inshaAllah mari berkenalan!

    selamat bertandang di ha huna lagi :)

    barakallahufik~

  1. Anonymous said...:

    :) jzkk kak

Post a Comment