468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

buku ohh buku~

Monday, March 19, 2012

Bismillah

Allah izinkan saya berpeluang menikmati hidangan ilmu daripada variasi kitab. apakah pemberian voucer rm200 kepada pelajar IPT membuatkan saya menggilai buku? ohh ya, tidak juga.


baca


buku pelajaran:

1. al-tafsir wa-al-mufassirun

2. mabahis fi ulum-al-quran

3. takhrij al-hadis

4.manahij al-muhaddithin

5. usul-al-tafsir wa-qawaiduhu

6. ulum al-hadith


buku sampingan:

1.agar pernikahan seindah impian

2. beginilah seharusnya aktivis dakwah

3. untuk muslimah yang tak pernah lelah berdakwah

4. tarbiyah dari zero ke hero

5. curahan hati……

6. mudahnya…..

7. how to talk to anyone

8. lorong kematian


idola saya untuk bab-bab membaca ni adalah ustaz zahazan.

saya tabik spriiiinggg sebab beliau kata sebelum tidur beliau mesti akan baca apa-apa sahaja kisah yang tak pernah beliau baca dan dimanfaatkan kisah tersebut dengan menceritakan kepada isteri dan anak-anaknya. kan best macam tu?

lagi banyak kita baca lagi banyak kita tak tahu, lagi banyak kita gabra? sebab orang lain sudah terkehadapan tapi aku…..? yes! memangpun. tapi kalau tak kita yang membaca, nak harapkan siapa? ceyhh.


dan saya sangatlah masih sedikit ilmu.

2 orang berkata-kata:

  1. izzah said...:

    akak..terbaik la~saya pon sdg bertungkus lumus,menghabiskan buku2 yg tertunggak..sama2 menjadikan ''membaca'' sbg hobi..

  1. hiya ana said...:

    hehe. pulun dik, pulun :)

Post a Comment