468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

bila??

Sunday, November 13, 2011

semalam saya sempat berchit-chat gituu dengan sepupu saya. seingat saya waktu kecil-kecil dulu kami pernah macam berlumba sapa cepat tinggi dia menang! jadi setiap hari kami berlumba-lumba makan roti canai dekat restoran arwah atuk dengan harapan akan cepat meninggi. comel tak??

 

tanya-punya-tanya tentang kami, sayapun bertanya,

“apesal susah sangat nak jumpa sekarang? kalau balik kampung pun tak jumpa…”

“aku balik kampung suami aku… dia seganla dengan keluarga sebelah kita, kan ramai perempuan..”

 

okayla. boleh terima la kan. sikit-sikit. tiba-tiba,

 

“ko bila nak kahwin ni mina oiii?”

“nanti-nantila.. lagi *** tahun ke….inshaAllah”

“lagi *** tahun? masa tu nanti anak aku umur dah 5 tahun..!”

haha. sabar jelah!

tambahnya lagi, “jodoh itu ada, cuma cepat dan lambat je kan…tapi! jangan kahwin lambat-lambat nanti jadi macam……..doala banyak-banyak yee”

 

happy-family1

 

orang yang dah kahwin, suka la menyakat orang yang tak kahwin ye. huhuuh. ghazwul fikr betul. alkisahnya, rezeki sepupu sayalah.. kahwin usia muda, sekarang umur baru 21tahun, anak dah dua. yang paling comel, maksu pun anak dua, mak endek pun dalam proses nak dapat yang kedua. eloklah, meramaikan umat nabi.

 

saya tersentak bila dia bertanya,

“aku nak masuk syurga… layak tak?”

“semua orang layak mendapat syurga Allah…”, jawabku.

 

seronok juga ya, sekali-sekala dapat besembang-sembang dengan kaum kerabat yang dah lama tak bersua. semoga Allah merahmati mereka. Ameen.

0 orang berkata-kata:

Post a Comment