468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

it’s you; yourself !

Sunday, January 25, 2015

Kau pernah tak minta orang muhasabah kau?

Apa kau rasa?

ke kau tak berani?

Hehh.

 

Ya, betul. Bukan benda yang mudah kita nak terima orang suka-suka komen kita. But indeed, we need it! Trust me!

Aku, suka berjinak-jinak ke arah itu.

Aku bukan sekadar tanya orang dekat dengan aku, malah orang yang baru aku kenal sehari dua pun aku tanya. Untuk tahu persepsi.

Kadang aku rasa, betul apa depa kata. Kadang aku rasa macam, “Ohhh macam tu sekali ya…”, dengan gaya mulut terlopong gitu.

 

“Kau dengan dia dulu hampir sama, sekarang kau nampak okay dah la”, ujar Kakak Rock bila aku suruh muhasabah diri.

 

Why we need it?

Sebab, kita tak selamanya betul walau kita rasa apa yang kita buat nampak betul.

Sebab, kita nak berhubungan dengan sahabat yang kita ada lama. Takkan kita nak ikut kepala kita?

Sebab, kita kena sentiasa upgrade diri kita menjadi lebih baik.

Sebab, dunia ini penuh warna-warni supaya kita pandai menyesuaikan diri.

 

Sejak aku balik dari Qatar,

dan ketika aku berada di Qatar, aku lebih senang. Aku tahu siapa sebenarnya aku, aku tahu siapa sebenarnya sahabat aku, aku tahu sebenarnya di mana aku.

Tak apa, kalau tiada orang nak hargai kita, yang penting kita hargai diri kita. hehe.

 

Kalau yang nak berubah itu kita,

Oii cabaran mesti ada, pedulilah apa orang nak kata, bismillah mulakan langkah penuh bergaya.

To please Allah, not people kan.

 

_______

Dalam hidup ini kau akan jumpa lebih ramai orang kalau kau nak. Cuma kau kena cuba. Cuba untuk meluangkan. Akupun belum berjaya, tapi kita boleh cuba. hehe

Semoga dengan kehadiran kita, banyak ruang kebaikan boleh dicipta. Meski hanya segaris tawa di wajah kita. Kan?

Mudah-mudahan.

 

IMG_160684300856502

 

 

Kotak hati, Gombak.

0 orang berkata-kata:

Post a Comment