468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

Erti semalam untuk hari ini

Thursday, September 19, 2013

Ketika angin menyapa kulit berminggu-minggu ini seolah tiada belas. Meniupkan angin yang panas mengikut arahan Tuhannya.

Terkadang aku juga lupa.
Apabila aku sedar aku mengatakan kepada hati bahawa bukan semua keinginan kita, akan diberi.

Ya keinginan.
Kita inginnya yang senang justeru Tuhan aturkan yang sukar datang bertandang.

Ketika aku inginkan kenyamanan Tuhan tidak izinkan. Maka aku perlu sedar Tuhan ingin mengajarkanku erti ketahanan. Bila aku fikirkan, ya mungkin sudah terlalu lama aku bersenang.

Dalam kepayahan semua urusan kita, aku terjumpa sesuatu.

Munajat; Merintih lah kepada Tuhan yang menciptakan kamu.

Munajat bukan terhad pada waktu tertentu. Dan Tuhan bukan kita seru pada waktu tertentu juga. Bila-bila masa kita boleh buat.

Mencari ketenangan dalam keserabutan. Ya bermunajatlah kerana Allah lebih arif tentang kita.

Di situ ada kedamaian.


Bayt al-'Abir, Doha, Qatar.

0 orang berkata-kata:

Post a Comment