468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

hari yang indah

Wednesday, October 5, 2011

hari ini ada janji-temu dengan sesorang doctor.

ada sapa-sapa nak tanya kenapa saya suka menziarahi doctor since masa asasi sampai tahap nak degree ni? jawapannya sebab saya sayangkan diri saya. kalau rasa tak logik jangan tanya dah sebab memang tak tahu kenapa suka sangat pergi jumpa doctor.

05102011313

pagi-pagi dah bangun. takut, berdebar semua adalah. sebab takut kena marah dengan doctor lagi. maka selepas selamat membuat pemeriksaan urine dan darah, doctor cakap tiada yang merisaukan. okay, jadi saya boleh tersenyum sedikit. bila doctor senyum, saya lagilah senyum (saya tak da hati kat doctor tu ya, senyum sebab takut kena marah).

tapi, sebab saya minum air yang kurang setiap hari, maka doctor mulala memberi khidmat kaunselingnya dengan nasihat-nasihat beserta senyuman yang ceria. dan memandangkan saya ‘demam’ suam-suam kuku, maka doctor menawarkan MC, tetapi saya sayangkan kelas ENGLISH saya, maka tawaran itu saya tolak walau diulang-ulang persoalan itu beberapa kali.

 

kakak belanja makan ‘lunch’

usai kelas ENGLISH, kakak mesej suruh tunggu dekat fak. sebab kakak datang nak ajak makan tengah hari. tak sangka pulak kakak nak belanja. kakak tanya saya, dah ada usrah? saya pun berceritaaa…. kakak  pesan supaya jangan sampai diri rasa tak da apa-apa bila tiada usrah. sebab usrah itu macam makan nasi juga. okay saya dengar.

saya bertemu dengan iman!

iman comel ! alhubb muthmain. iman buat saya terhibur!

05102011317

sembang-sembang mereka

saya tak sangka ustaz nak cerita dekat dia (junior saya), ingat juga ustaz dekat saya yang nakal suka tak dengar cakap ni,huhu :

mula-mula ustaz tanya ana,nti orng mana..?
"kl"
"kl???kat mana??"
"kat gombak ustaz"
"aaaaa..kat gombak (smbil wat muka sedng fikir). tibe!!nti ni junior aminah eh?"
"eh,ustaz..a'ah,ustz kenal?"
"kenal sngt,patutlah muka hmpir sama"
"hahahaahhahahaha"
pastu ustaz cita lah yang dulu akak tak suka bahasa arab,smpai ckp "aku benci bhs arab'’ tapi cakap dalam bahasa arab lagi..ustz pun rasa bertanggungjawab untuk membetulkan balik fikiran akak,heehe. pastu ustz cakap:"kiranya nti ni wakil aminah lah ni.ada lagi orang aminah kat sini"

tapi ustz ckp yang akak ni kira orang yang sungguh-sungguhlah nk belajar,,lpastu ustz ada cakap yang akak tak jumpa ustz pun masa akak nak gi umkl..

sedih je nada ;(

TP,USTZ KATA TAK PE LAH..

-sumber : QN

okay, terkedu. tak tahu nak kata apa. tempat jatuh lagi dikenang. serius rindu guru-guru bahasa saya sepanjang 2 tahun di asas APIUM,Nilam Puri.

4 orang berkata-kata:

  1. Anonymous said...:

    rindu
    dirimu tiada pengganti
    tiada yang dapat menggantikan posisimu
    posisimu di dalam hatiku
    terbaik!

    tq ^_~

  1. hiya ana said...:

    terbaik itu pasti ada yang lebih baik :)

  1. sis izzah said...:

    hai kak...
    cam tahu je,
    sape ustaz tu~
    tpi,
    akak menjadi penguat saya
    agar saya lebih suka b.arab~

  1. hiya ana said...:

    baguslah kalau tahu! belajar bahasa arab besssst!!! jgn pernah sia-siakan saat2 itu :)

Post a Comment