468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

istimewa untuk saya

Thursday, October 13, 2011

saya tak pernah kenal dia.

sesuatu

tapi saya tahu dia peramah orangnya. sangat mudah berkomunikasi dengan semua. saya teringin suatu masa nanti untuk bertemu dia. saya akan bersabar sehingga waktu itu tiba. melihat keceriaan di wajahnya membuatkan saya gembira dan tertarik untuk mengenalinya. sungguh, saya cintakan dia walau tiada pernah bersua.

 

pernah sekali

saya sudah berkawan baik dengan dia sekarang. selalu ajak saya datang rumah dia. selalu ajak makan sama-sama. cuma saya belum ada kesempatan. saya berusaha untuk mengenalinya sewaktu saya di tingkatan 5 lagi. adakah dia sangat istimewa? ya!. dia sangat istimewa. istimewa untuk saya walaupun dia bukanlah artis, pujaan, gilaan ramai. dia hanya insan biasa tetapi cukup bermakna.

akhirnya tahun lepas kami bertemu! sebuah perkenalan singkat yang diakhiri dengan pertemuan yang mengikat.

siapakah dia?

 

pertemuaan itu

saya berharap supaya kami akan bertemu! hanya Allah mengetahui. betapa penantian itu bukanlah suatu yang mudah. tetapi dengan adanya penantian itu, mendidik jiwa untuk lebih menghargai mereka. ukhuwwah itu milik semua yang ingin bertemu dan berpisah keranaNya.

siapakah mereka?

children_playing_with_balloons

 

“Dan di antara ayat-ayat (tanda-tanda kekuasaan) -Nya adalah menciptakan langit dan bumi dan makhluk-makhluk yang melata yang Dia sebarkan pada keduanya. Dan Dia Maha Kuasa mengumpulkan semuanya apabila dikehendaki-Nya.” 42:29

0 orang berkata-kata:

Post a Comment