468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

APA YANG 2017 BERI PADA SAYA?

Monday, January 29, 2018
Bismillah..
Fuhh fuhh fuhhh...




Lama betul blog ini dibiarkan bersawang, seakan tidak punya waktu meniliknya,
ya tidak ada waktu?
Hmmm, macam tak juga hehe

Waktu dan masa itu tetap sama; 24 jam,
bagaimana saya memanfaatkannya itu yang nyata berbeza..

Hari-hari berlalu,
terkadang cukup membuatkan saya sangat merindukan masa yang lalu,
ketika masa mampu diuruskan dengan lebih baik,
ketika masa diisi dengan perkara yang bermanfaat,
ahhhh sungguhhh rinduu...

APA JADI DENGAN 2017 saya??

Izinkan saya bercerita betapa indahnya perjalanan hidup 2017 ini,
menyelami kehidupan yang jauh berbeza dari sebelumnya.

PERMULAAN TAHUN
Saya memulakan perjalanan tahun 2017 dengan meneruskan usia kandungan yang sudah mencecah 5 bulan. Setiap orang mengharapkan sebuah penantian yang berujung dengan kegembiraan, maka begitu jugalah saya, seorang Aminah.

Menjaga kandungan adalah sebuah priority bagi saya berbanding memikirkan kesulitan mahupan kesukaran perjalanan hidup. Namun saya bersyukur, pernikahan yang telah dilangsungkan ternyata memberikan saya banyak pengalaman yang banyak.

ternyata saya masih belum mahir menguruskan diri setelah bernikah.
Meskipun menguruskan diri sendiri sebelum bernikah adalah sesuatu yang mudah,
ternyata usai pernikahan ia menuntut usaha yang lebih bagi menguruskan dua jiwa yang diikat dengan perjanjian yang berat.


MENANTI KELAHIRAN
Dalam debaran hidup yang penuh kejutan, menanti kelahiran adalah detik yang paling mendebarkan. Bolehkah saya melakukan? Selamatkah kandungan saya? Apakah bentuk kelahirannya? Baby saya dalam perut ni okay ka dak?

Tu diaaa.. macam-macam fikir hihi
sepanjang kehamilan, banyak saya dengari daripada rakan-rakan dekat tentang kematian bayi dalam kandungan mereka. Saya bersimpati, tetapi bukan kuasa kita kerana semuanya telah Allah tetapkan.

Pengalaman saya mengandung dan bersalinpun biasa-biasa je
Alhamdulillah menjalani usia kehamilah dengan jayanya haha

2017 GURU YANG BAIK
banyak saya belajar
banyak menginsafkan diri
banyak kenangan indah-pahit

sesekali tidak kukesali
moga dijauhkan daripada sifat meratap masa lalu
kerana ujian-dugaan yang hadir inshallah ada sesuatu yang bagus sedang menanti
masa depan mencemburui kita
sedang masa lalu hanya tinggal langkah yang sudah dibiarkan

tabahlah hati
kuatlah jiwaaa

Okayla nanti sambung lagi..

Dah habis bulan satu seyhhh :)

Semoga tahun 2018 memberikan lebih banyak ruang mengembangkan potensi yang ada pada diri dan mampu menjadi orang yang lebih bermanfaat.

0 orang berkata-kata:

Post a Comment