468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

kasih yang terbina, sekian lama…

Monday, August 19, 2013

jarak akan sentiasa menguji kita.

tidak kira dekat mahupun berjauhan.

dan biarlah jarak ini hanya sebagai jarak, bukan pemisah.

 

pernah saya bertanya kepada masulah saya:

“Ada kemungkinan tak di sana ada halaqah untuk saya di sana?”

“Tak silap akak, tiada”

 

perasaan saya kosong.

bercampur-baur. Kalau ke Jordan, mungkinlah ada. Begitu juga di Mesir. Tapi kedua-duanya tidak saya jejaki.

Okayla, pasti ada hikmahNya yang tersembunyi.

 

Saya risau.

Mula merasai takut-takut wujud ‘kerencatan’ dek jarak ini.

bukanlah saya meminta untuk merencatkan perkembangan sendiri,

tapi itulah yang saya kena dan akan lalui.

banyak juga perkara yang bermain di dalam fikiran.

ntah berapa ‘kalau…….’ yang wujudpun saya tak pasti.

 

Saya pernah ‘digugurkan’ kerana jarak.

susah untuk diterangkan ketika itu.

tetapi Allah telah gantikan ianya dengan suatu yang jauh lebih beharga.

sesuatu yang membina dasar di hati saya.

 

Jangan Takut

Saya harus bermula; menyusun peta

inilah dia jalan yang tidak memerlukan kita, tetapi kitalah yang perlu mengambil perhatian untuk melaksanakan.

jangan ditanya apa dakwah beri padamu, tetapi tanyalah apa yang kamu telah beri untuk dakwah ini? kerana dakwah akan sentiasa mengganjari kita dengan syurga.

berbulan-bulan saya berfikir,

“part mana yang aku kurang ya..?”

“apa sebenarnya yang aku cari..?”

“apa yang perlu aku faham..?”

 

dan pastilah terlalu banyak perkara yang belum selesai. sedih.

Jika saya perlu membaca, saya kena habiskan pembacaan. Jika saya perlu bertanya, saya kena bertanya! Dan akhirnya jika air mata yang perlu ditumpahkan, maka ianya akan mengalir.

 

Dan ketika inilah saya tersangat merasai ‘buku’ itu teman sejati. Quran itu penawarnya. Perancangan yang disusun itu panduan agar masa tak disia-siakan. Pen dan Diari tempat tercurahnya idea dan isi hati. cehhhh~

 

Semoga aku Kuat.

Doakan aku Kuat.

 

 

Baiti Jannati, Gombak.

0 orang berkata-kata:

Post a Comment