468x60

ini kisah saya.
ambillah mana-mana yang bermanfaat daripadanya~

Cinta; Doha

Tuesday, September 3, 2013

perjalanan yang ditempuh kini adalah perjalanan yang ditakdirkan Allah buatku.

bagaimana sukar, mudah, sulit, senang Allahlah tempat kembali sesuatu.

 

aku jumpa CINTA di Doha.

ya CINTA yang mengajar aku erti pengorbanan.

kalau aku boleh menangis kerinduan kepada ‘circle’ aku, akan kulakukan.

tetapi cinta mengajar aku untuk terus kuat.

 

CINTA ini mendidik aku agar melawan rasa bermalas-malasan.

CINTA ini mengajar aku agar terus bertahan dan tidak bersikap lemah.

 

sesekali, dua kali mungkin aku rebah.

tetapi itulah pengalaman yang tak boleh dibeli melainkan merasainya.

 

doha

jauh ini mendamaikan

ketika hati runsing, fikiran melayang-layang

Allah izinkan berlakunya musafir ini

setidak-tidaknya perubahan masa membuatkan aku lebih tenang dan lebih kuat

 

sesekali perasaan diusik-usik

tetapi ‘tugasan dan bebanan’ yang dipikul mematikan rasa itu

sekurang-kurangnya aku belajar sesuatu yang lebih mencabar dari itu

 

aku juga manusia biasa

yang terkadang naif dengan pilihan sendiri

sekejap mahu, sekejap tidak

semoga Allah menjawab persoalan-persoalanku dengan kasihNya yang sentiasa dirindui.

 

kerana kerinduan padamu membawa aku terus berpijak di bumi nyata

meraih dan menyusun amal-amal sedia ada

dan sentiasa beriman

bahawa Kau Tuhanku Selamanya.

 

 

Baitun Jadidun, Doha, Qatar.

1 orang berkata-kata:

  1. Wak Lat said...:

    alhamdulillah.. 😍😍😍

Post a Comment